Svenska techvarumärken går ihop för att presentera morgondagens datadrivna shoppingupplevelse

Shoppingklubben Campadre slår upp dörrarna till morgondagens handel och öppnar en datadriven pop-up i Gallerian tillsammans med Gigstr och Nordic Tech House. Med hjälp av iZettle som betalningspartner ska Campadre skapa en sömlös handelsplats med det senaste inom retailteknologin.

Besökarna får bland annat uppleva virtuella köer med hjälp av X teknologi, testa Nordic Tech House ansiktsigenkänningsteknologi, ta emot produktinformation i Epidemic Sounds ljudduschar och smaka på Freezing Goods glassnyheter i en interaktiv glassbar. Samtidigt samlar Nordic Tech House in data för vidare analyser om kundbeteende  och besökarnas rörelsemönster kartläggs med med hjälp av heatmaps.

– Ytan kommer bli mer än bara smart shopping. Genom exklusiva kundevents, träningspass tillsammans med Löwengrip-backade FitnessCollection, influencerträffar, och spelningar tillsammans med Epidemic Sounds artister vill vi ge tillbaka till våra kunder och etablera Campadres varumärke som Nordens ledande mötes- och marknadsplats för företag och trendmedvetna konsumenter, säger Emma Lundberg, titel, företag.

Bakom satsningen står också Gigstr som genom sitt nordiska community av varumärkesambassadörer och sin gigg-app representerar företag med flexibel personal för butik, på event och som säljkår.

– Retailsatsningar blir allt mer kampanjstyrda och bemannings- och kompetensbehovet kan variera kraftigt över året. Det innebär ofta en utmaning men också en möjlighet för varierande och roliga jobb, säger Rasmus Solholm, vd på Gigstr.

–  Vi har länge pratat om att gränsen mellan att driva företag online och offline håller på att suddas ut. Vi är med på det här initiativet för att på ett kul sätt visa upp vad som kan hända där i gränslandet och vad generation z, som idag utgör en tredjedel av alla konsumenter, efterfrågar, säger Sara Arildsson, operativ chef på iZettle.

Campadre Summer Shack har öppet mellan 14 juni och 13 september på Hamngatan 37 i Stockholm.