Storbritanniens konkurrensmyndighet godkänner ovillkorat PayPals köp av iZettle

PayPal Holdings, Inc. (NASDAQ: PYPL) välkomnar idag den brittiska konkurrensmyndighetens (The Competition and Markets Authority, CMA) besked att ovillkorat godkänna bolagets förvärv av iZettle. De två företagen kommer nu att påbörja integration av verksamheten i Storbritannien och globalt.

– Vi är glada för att köpet har blivit godkänt. Vi tror att det finns en enorm potential i att ge miljontals småföretag tillgång till prisvärda verktyg för att driva deras verksamheter och ser fram emot att jobba tillsammans med iZettle för att åstadkomma det, säger Dan Schulman, vd för PayPal.

–  Småföretag världen över har länge behövt nöja sig med affärslösningar som inte är anpassade efter deras behov och plånbok, samtidigt som de fajtas mot butiksjättarna. Tillsammans med PayPal kan vi jämna ut spelplanen för dem och jag ser fram emot att sätta igång, säger Jacob de Geer, vd och medgrundare av iZettle.

Beskedet har publicerats på myndighetens hemsida. PayPals förvärv av iZettle har inte varit föremål för konkurrensrättslig granskning i något annat land.