iZettle på rekryteringsoffensiven – anställer tre seniora chefer

iZettle stärker ledningen med Victoria Appelqvist, ny marknadschef, Hanna Lindqvist, ny utvecklingschef, och Fatima Antonsson, ny HR-chef.

Victoria Appelqvist tillträder som ny marknadschef för iZettle i augusti. Hon kommer senast från en liknande roll på Tre med en avstickare som bonde i Värmland däremellan. Tidigare har hon också varit marknadschef på Stadium och Samsung.

– Finansbranschen genomgår just nu en fundamental demokratiseringsprocess där nya krav ställs på transparens och tillgänglighet. Jag ser fram emot att vara med och driva den utvecklingen och jämna ut spelplanen för småföretag världen över, säger Victoria Appelqvist.

I somras tillträdde också Fatima Antonsson som ny HR-chef på iZettle. Hon kommer från liknande roller på Trygg-Hansa, EVRY och Cygate. Dessutom har Hanna Lindqvist rekryterats som utvecklingschef från Svenska Spel och börjar på iZettle i oktober. Hon har tidigare också lett techavdelningar på Teracom och Teliasonera.

– Det är fantastiskt kul att tre så seniora ledare vill hjälpa oss att ta bolaget till nästa nivå. Nu när vi är en del av PayPal-familjen och ska börja jämna ut spelplanen för småföretag på en global skala kommer deras kompetens komma väl till pass, säger Sara Arildsson, operativ chef på iZettle.